ER.cz CZin.EU Přidat.eu Internet.er.cz Odkaz.přidat.eu Výdělek.er.cz Super-Obchody.eu Oblíbené články Rádia
INTERNET.ER.CZ - Aktuálně vše o českém internetu...
INTERNET.ER.CZ > On-line hraní pomocí internetu > Dark Elf: Rozhovor s vítězi první ligy
Rubriky o internetu Přesměrování ER.cz
www. .er.cz/.czin.eu
Máte web? Zjednodušte a zkraťte si adresu vašich www stránek pomocí přesměrování www.er.cz zdarma!
Reklama

Založení článku
Líbí se Vám tento článek? Založte si ho:
Přidat.eu záložku
Doporučujeme
DarkElf.cz
CZIN.eu TOP.Přidat.eu
.: Websnadno.cz - vytvořte si web či blog bez znatosti HTML zdarma
.: Spamy.cz - anti spam
.: Další zajímavé odkazy :.

INTERNET.ER.CZ - český internet a web
Pokud Vám náš web pomohl, podpořte nás prosím přidáním odkazu či naší ikony na Váš web. Za každý odkaz jsme vděčni.

Dark Elf: Rozhovor s vítězi první ligy

Skončila první liga v Dark Elfovi, a já mám tu čest udělat rozhovor s jejími vítězi: Lomirem a Špágrem. Jdem na to.

Ahoj, můžete se nám představit, jak dlouho hrajete Dark Elfa (http://www.darkelf.cz)?

Lomir

Lomir: Zdravím. Je mi čerstvě 24 let a studuji na Fakultě Informatiky v Brně. Hraji především pod nickem Lomir, používám však i jiné a asi i méně známé. Poprvé jsem se seznámil s DE někdy koncem roku 2001, tedy těsně po spuštění samotného DE, ale kvůli špatnému přístupu na internet sem musel udělat delší pauzu. Pravidelně tedy Dark elfa hraji něco málo přes 14 měsíců.

Špágr

Špágr: Čau, jsem Špágr, je mi 15 let a jsem ze Smiřic (menší město u Hradce Králové). Dark Elfa hraji asi tak 450 dní.

Jak jste se kluci k Dark Elfovi dostali, co vás na něm zaujalo, čím vás drží, že ho hrajete tak dlouho?   

Lomir: K DE (zkratka Dark Elf) jsem se dostal z nudy a mé přirozené lenosti, kdy jsem se snažil zabít čas "lépe" než učením. Při vyhledávaní on-line her mě DE zaujal nejvíc pro své grafické znázornění a podle mého intuitivnější ovládání a výbornou hratelnost. Je ale dost možné, že sem ostatním on-line hrám nedal dostatečnou šanci.
A že ho hraji tak dlouho? Je to velmi zábavná hra, kde je nutné velice přemýšlet. Navíc zde potkáváš stále nové lidi, kteří tě mohu hodně naučit (ať již v pozitivním či negativním smyslu) a stát se tvými přáteli. Jako nováček jsem stále objevoval nové a efektivnější odehrávaní hry. Jakmile člověk podchytí všechny "technické" schopnosti hraní, musí začít přemýšlet nad tím, co udělá soupeř, co je schopen dokázat a co asi další den udělá. Přestože je každý věk jiný, pokaždé člověk využije zkušenosti z věků minulých.
A co mě baví nejvíce - no přece vyhrávat. :) Samozřejmě i prohrávat, pokud jsem poražen ve férovém souboji, ve které soupeř byl prostě lepší. Ale vyhrávat, je lepší, že?

Špágr: K DE mě přivedl kamarád (v DE má nick Kublajchan) a velice mu za to děkuji, protože DE je úžasná hra. Drží mě na tom to, že pokaždé to je jiné, žádný věk není stejný a nic se neopakuje.

Oba dva, jako členové známé aliance Valar, jste nyní vyhráli první ligu, což je asi nejvíce, čeho může hráč dosáhnout. Jaké to je?    Jaké máte pocity? Co na to soupeři? Přejí vám to?   

Lomir: Je to opravdu výborný pocit. Po těch 14 měsíci hraní si mohu říci, že jsem v DE dosáhl na dost vysokou metu. A to potěší, když jsem do téhle hry vložil spoustu svého volného času.
Navíc nám zpočátku nikdo nevěřil. Všichni nezaujatí viděli jako jasné vítěze konkurenční alianci. Ale zabojovali jsme a řekl bych, že jsme si to vítězství zasloužili. Každopádně to byl pěkný a dramatický věk plný zvratů. A vyhrát takový věk je hodně potěšující.
Se soupeři se většinou znám osobně, respektive přes ICQ, tudíž bych řekl, že se spokojili s krásným druhým místem a celkem nám to i přejí (teda doufám). Co ostatní nevím, ale nikdo nám vysloveně nenadával, tak to snad skousli a zkusí štěstí příští věk.

Špágr: Je to super, jsem rád, že nám to vyšlo, protože jsme se do první ligy zaregistrovali jako aliance poprvé, tak mě to překvapilo, že jsme nakonec vyhráli. Zvlášť, když proti nám byla vcelku silná opozice - USK. No, soupeři z toho asi velkou radost neměli, protože od začátku měli navrch. Takže byli trošku naštvaní a přišli se nám mstít do naší stálý domovský ligy.:-)

Jak se ti povedlo Lomire, aby jsi měl nejsilnější kouzla ze všech v první lize?    Můžeš nám popsat stručně situaci, jak jste udolali nejsilnějšího mága konkurenční aliance – Medvěda? Na fóru jsi popisoval nějakou díru u Medvěda, co to znamená? A jak to viděl Špágr?

Lomir: Ano je to pravda. Největší a asi i jedinou překážkou byl velice zkušený mág Medvěd. Zpočátku měl navrch on, protože měl při rozjezdu dostatečný prostor a nasbíral o dvě země více než já. Tudíž teoreticky mohl vyvolat silnější kouzla než já. V počátku to však byla remíza, kdy ani jeden z nás nemohl prokouzlit země toho druhého.
Poté soupeřící aliance zvolila riskantní (ale většinou) účinnou taktiku, kdy hobit s lepší ekonomikou a větším příjmem peněz nechá přes přepočet nakrást peníze svému mágovi v alianci. Tyto peníze však může ukrást kdokoliv, a to se povedlo mě. Tím jsem získal menší náskok.
Síla kouzla u obou byla zhruba stejná, ale já jsem postavil v každé mé zemi za ukradené peníze více domů, naverboval více mágů, a proto jsem měl vyšší magickou obranu. Další den mě tudíž Medvěd neprokouzlil žádnou zemku, ale já jsem na jednu prošel a to velice účinným smrtícím démonem, který mu zabil část mágů v dané zemi. Země již tedy nebyla magicky dostatečně chráněná a každé mé další kouzlo již hladce prošlo. Vznikla tudíž tzv. "díra", tedy země, kde soupeř má velice malou magickou obranu a kudy lze tohoto člověka lehce okrást o všechny peníze. A tudíž nemá další den žádné prostředky a není toho schopen další den moc udělat.
Ten den navíc zasáhla náhoda, přišel tajemný Dark Elf a zanechal mi na účtu mnoho zlatek. To znamenalo, že Medvěd nebude schopen mě prokouzlit a hra byla téměř vyhraná.
Zvrátit ji mohlo snad jen nejmocnější kouzlo Soudný den, které plošně zničí všechny země mapy (včetně svých), ale na ten už neměli (neštěstí pro nás) dostatek prostředků.

Špágr: No, z počátku to pro nás nevypadalo moc růžově, Lomir byl od začátku ligy pod Nespokojenostma (nespokojenost je negativní ekonomické kouzlo snižující zisk peněz) a tak ani neodehrával kola a čekal, musel jsem na něj zakouzlit nějaké Spokojenosti a když pak odehrál 21 herních kol skoro „čistej“, významně zesílil a tak to hned šlo lépe.
Mág Medvěd na tom byl od začátku velmi dobře, lépe než Lomir, měl víc zemí, větší sílu kouzla a zpočátku nebyl ani prokouzleném. Nakonec se nám povedlo mu prokouzlit jednu zem, takže v ní neměl skoro žádnou obranu, a tudíž jsme už byli na dobré cestě k výhře. A když pak Lomir dostal „dáreček“ od Dark Elfa v podobě zlata, tak už to bylo jasný.

Jako zkušení hráči, můžete dát pár rad a tipů, jak hrát do začátku? Můžete poradit, jak přesouvat jednotky, proč šetřit herní kola na později?

Lomir: Začátečníkovi bych doporučil, aby hlavně dal hře šanci a přihlásil se do nějaké 4kové či 5kové ligy a odehrál tam pár věků. Mohu vám zaručit, že žádný učený z nebe nespadl a opravdu připraveni na pořádný boj budete až po pár týdnech trénování, co hra opravdu umí. Zpočátku vám to půjde jako nesmyslné mačkání na odkazy, ale nemusíte se bát, do toho se dostanete.
Přesouvání jednotek je zajímavá taktika, která lze praktikovat z některými rasami, kdy místo slabého útoku, který by neměl šanci projít, přesunete pár vojáků do neutrální země, kterou právě dobýváte. Dobývající vojsko sice při útoku prořídne, ale tyto nové posily pomohou ušetřit pár kol.
Šetření kol je velice zajímavý a hojně používaný prvek. Dalo by se říci, že zkušení hráči ho používají téměř každý věk. Systém vám každý den přidělí určitý počet kol, ale ten nemusíte využít celý a zbylá kola se vám přičtou na účet pro další den. Je přeci mnohem lepší tahat 7 kol s jednou zemi a 15 kol se dvěma, něž 11 kol s jednou a 11 kol se dvěma. Pomůžete tak vybudovat silnou ekonomiku.
Šetření kol lze ještě využít v případě kdy jste pod nějakými červenými kouzli od soupeře a modlíte se, že se ten den zdrží třeba na fotbalovém zápase a zapomene vás zakouzlit. Nebo ho třeba budete bavit různými vtípky do pošty a ho se vám zželí ( i když osobně o tom pochybuji :)

Špágr: Základ je stavět domky, v dobyté zemi kupovat sýpky a další stavby, ale sýpka je základ! Také je dobře si mezi svými zeměmi uzavírat obchodní smlouvy, protože to zvyšuje zisk peněz a později dělat magii. Šetření kol a přesouváni jednotek velmi pomáhá v rozjezdu, což se vyplatí.

Dark Elf

Tento rozhovor bude číst asi hodně čtenářů, kteří Dark Elfa neznají, jak byste ho popsali? Jak byste je přesvědčili, aby ho zkusili?   

Lomir: DE je podle mě dobře promyšlená a graficky pěkně ztvárněná hra, založená na schopnostech hráčů. A to nejen na těch individuálních ale i na schopnostech spolupracovat či umět výborně vyjednávat. A kdo má talent, jistě se prosadí. Má možná i některé nedostatky v systému, ale o tom se vedou sáhodlouhé debaty na fórech, takže zkušení hráči vše diskutují.
A pokud máte trochu volného času denně (tak půl hoďky pro začátek stačí) a přístup na internet každý den a chcete si trochu zabojovat a ukázat co ve vás je, není třeba váhat a honem se zaregistrujte, přečtěte nápovědu a odehrajte první kola.
Velikou výhodou je, že odehrávat můžete kdykoliv během dne od půlnoci do půlnoci a o nic nepřijdete.

Špágr: Kdo má zájem, ať si to přečte na úvodní stránce hry. Je to rozhodne skvělá hra a stoji za to ho alespoň zkusit. I když má své nevýhody (mulťačení, zrádné útoky přes uzavřený mír) tak se u něj skvěle pobavíte a na srazu hráčů pokecáte.

Nějaký vzkaz na závěr?

Lomir: Snad jen to, že DE je hodně návyková hra. Podívejte se, jak sem dopadl já :-). Ale určitě stojí za to ji alespoň vyzkoušet.

Špágr: Už nikdy nebudu házet na Lomira kouzla spokojenost, pak musím psát takovýhle komentáře, pro dobrotu na žebrotu J GL a HF všem a DE si určitě zkuste, kdyby vám to nešlo, tak se mrkněte na dotazy, kde je spousta lidí, kteří vám rádi pomůžou.

Díky hoši za rozhovor, a ať se i nadále dobře daří, hodně proviantu pro vojáky, málo moru, dobré počasí při přesunech vojsk a silná kouzla.

Znáte nejakou firmu ci službu, která v nekterém z našich seznamů chybí a měla by tam být? Neváhejte a kontaktujte nás.
ISSN 1801-2337 . © WebČesky.cz - tvorba webu 2002 - 2018 Naše ikony | iPoradna | Kontakt | Přidat.eu RSS
Tipy: super hry | goodgame empire | přidat odkaz do katalogů | výdělek pro webmastery | obchody | big farm | doména zdarma | přesměrování | goodgame mafia | webové hry